Erdélyi Fiatal Közgazdászok és Vállalkozók Találkozója – már az esemény megnevezése is hosszú, bonyolult, és unalmasnak tűnik, de külső szemlélőként nem is lehetne nagyobbat tévedni. Résztvevőként hamar rájöttem, hogy az EFIKOT nem más, mint olyan előadások sorozata, amelyek öt órán keresztül fent tudták tartani a figyelmemet. Mindezt úgy, hogy annyi közöm van a közgazdasághoz, mint Észak-Koreának a demokráciához.

7

Mit tanultam az EFIKOT-on?

Sas István (reklámpszichológus, médiaszakértő) A Ti történetetek című előadásán megtudtam, hogy napjaink legjobb reklámfogása a story telling. Elmondok neked egy történetet. Ha meg szeretnél valakit győzni arról, hogy te kreatív vagy, akkor ne így tedd: az egyik legfőbb tulajdonságom az, hogy kreatív vagyok, például most is nagyon kreatívnak érzem magam, nem tudom említettem már, hogy kreatív vagyok… Csak mondj el egy sztorit, amiből világosan kitűnik, hogy te kreatív vagy, de lehetőleg ne is említsd benne ezt a szót. Napjainkban rengeteg multicég választja ezt a reklámfogást. Tudjátok, névre szóló kólák, „nálad vagy nálam”-os Túró Rudi, és a kedvencem: Zuckerberg, azért találta fel a Facebookot, mert nem ment neki a csajozás.

5
Sas István sztorizik a story tellingről

De mi van akkor, hogyha a story telling épp egy cég ellen dolgozik? Dave Carollnak – amerikai előadó – eltörték a gitárját, amikor United Airlines-zal utazott, írt a társaságnak egy levelet kártérítést kérve, de válaszra sem méltatták. Így született meg a United Breaks Guitars című szám, amit már közel 15 millióan meghallgattak.

Megtanultam, hogy a fiatal vállalkozók kétfélék lehetnek. Vannak, akik szenvedélyből kezdenek saját vállalkozásba, mint például Berke Sándor, a Koffer könyves kávézó menedzser-baristája és vannak, akik anyagi megfontolásból döntenek saját vállalkozás mellett. Az utóbbira jó példa Bozsó Tamás, a Crush Wine Bar cégvezetője, akinek Mindennapok fiatal vállalkozóként című előadásából megtudhattuk, hogy nem szerencsés bárkinek részletesen elmesélni ötleteinket, mert könnyedén ellophatják azokat. Berke Sándor előadásában főleg az álmok kerültek előtérbe, hogyan kell kezelni, éltetni és létrehozni ötleteinket. És, ami a legnehezebb, hogyan lehet minimális összegből, ószerekről és családtagjaink otthonából olyan bútordarabokat összeválogatni, amelyek a minőségi kávé mellé egy harmonikus teret is biztosítanak a vendégek számára.

15
Berke Sándor: „A kávé a szenvedélyem.”
20
Bozsó Tamás: „Szeretem a minőségi borokat.”

Mit kell még tudni az EFIKOT-ról?

Az EFIKOT Erdély legnagyobb magyar nyelvű közgazdász találkozója. A rendezvény 20 előadó-meghívottjának prezentációit, mintegy 200 résztvevő követte figyelemmel.

A találkozón a még ki nem aknázott marketinglehetőségek és a technológia darwini fejlődése került fókuszba. Olyan témákat vizsgált, amelyek előremutatóak, de mégsem a divathullám elcsépelt vagy ezerszer lerágott csontjait kívánkozik bemutatni – olvasható az esemény honlapján. A 14. alkalommal megrendezett találkozón négy tematikus szekcióba rendeződtek az előadások: leadership, digitális marketing, üzleti protokoll és a next generation.

 Pakó Szilvia

Reklámok