Szombat reggel 9-kor a RIF szervezésében elkezdődött az Erdélyi Fiatal Közgazdászok és Vállalkozók Találkozója, vagyis az EFIKOT, amely Erdély legnagyobb magyar nyelvű közgazdász találkozója. A rendezvény idei jelmondata: Álmodj. Vállald. Vállalkozz! Erre a belépőkártyákon megjelenő: Ha ma lenne életem utolsó napja, akkor… mondattal is próbáltak utalni.

7

A köszöntő szövegek után azonnal sor került az első előadásra. Rendhagyó módon ez alkalommal az előadó, Somlai Fischer Ádám, a Prezi egyik alapítója Skype-on keresztül beszélt a közönséghez. A szokatlan előadói stílus és a technika ördögének huncutkodásai ellenére is a hallgatók csak úgy falták a Prezi feltalálásának és világsikerének történetét. Ádám a kreativitás fontosságát hangsúlyozta és azt, hogy merjünk cselekedni és vállaljuk fel a hibáinkat, mert az elvezethet az igazán jó ötletekhez.

Ezt követően Andrásy Boglárka, a Bosch humán erőforrás menedzsere tartott előadást a leadershipről. Boglárka beszámolójából megtudtuk, hogy egy csapat akkor igazán kreatív és ötletdús, ha színes. Vagyis ha egyaránt megtalálhatóak benne a frissen végzett, motivációval teli ifjak és a már tapasztalattal rendelkező dolgozók is.

A következő előadó, Dr. Kádár Magor volt, akinek mikrofon nélkül is sikerült betöltenie a termet a hangjával. Ő Érzékszervi márkázás címmel tartott előadást az illatok és szagok szerepéről. Miután megismertük, hogy hogyan lehet a szaglás segítségével kommunikálni, következett egy pár perces kávéillatú szünet.

Mikor mindenkinek sikerült megfelelő mennyiségű szünetillatot beszívnia, Kosza Aliz tartotta meg előadását a stratégia alkalmazásáról a kommunikációban. Arról beszélt, hogy egy cégnek mennyire fontos ismernie a potenciális fogyasztóinak a belső motivációit és vágyait ahhoz, hogy igazán felébreszthesse kíváncsiságukat és hogy végül az adott terméket/szolgáltatást válasszák.

Végül pedig Sas István történetmesélése aratott óriási sikert a reklámok történeteiről. Az előadás során ízelítőt kaphattunk arról, hogy a story telling mennyire fontos a márkatulajdonosok kezében, de azt is megtudhattuk, hogy milyen az, amikor a sztori a fogyasztó kezébe kerül és visszaüt.

A plenáris előadásokat egy közös ebéd zárta, majd a szekciók előadásai folytatódtak négy különböző helyszínen, négy különböző témáról.

Jakabos Orsolya

Reklámok